Як учитимуть іноземну мову у початковій школі?

22.05.2016 Навчальна діяльність Переглядів: 141

18 травня 2016 року в Міністерстві освіти і науки України відбулася перша нарада з питань модернізації програм з іноземних мов.

У нараді взяли участь міжнародні експерти, науковці, вчителі, представники Міністерства освіти і науки України. Від гімназії участь у нараді взяв учитель французької мови Клименко Юрій Михайлович. Учасники наради обговорювали питання оновлення програми з іноземної мови у початковій школі. Експерти намагалися дати відповідь на питання, яким повинно бути викладання іноземної мови у початковій школі та кроки, які потрібно зробити на шляху до оновлення програм. На думку експертів, початкова школа повинна надати всім дітям рівні можливості, щоб отримати освіту особливо у початковій школі. Особливо це стосується на їхню думку «штучного» розподілу на загальноосвітні та спеціалізовані школи з поглибленим вивченням іноземних мов. Саме тому, на їхню думку, варто розглянути питання щодо однакової кількості годин на вивчення іноземної мови у початковій школі. Такий підхід є загальноприйнятим у європейській спільноті.

Як зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Оксана Коваленко, це перші кроки до вироблення нових підходів щодо того, як будуть навчатися діти наступні роки. Сьогодні перед Міністерством постало завдання переглянути підходи до вивчення іноземної мови у початковій школі та внести відповідні зміни у програму. Діти у спеціалізованій школі мають більше можливостей опрацювати матеріал, виробити власну мотивацію до вивчення іноземної мови. Сьогодні постало питання приведення початкової школи до єдиної сітки годин. «Нам важлива думка з цього питання практиків-вчителів, які працюють в школі», - підкреслила Оксана Коваленко. Під час наради було наголошено на тому, що необхідна зміна підходів у викладанні іноземної мови. Проте визначальним для вивчення іноземної мови повинен залишатися компетентнісний підхід. Завідувач відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України Валерій Редько підкреслив актуальність світового досвіду у напрацюванні програм та звернув увагу на необхідність врахування вітчизняного досвіду. «Програма є стратегічним документом після державних стандартів, яка скеровує діяльність школи, методистів, вчителів і учнів, нові підходи до організації навчання іноземних мов. Нам потрібно відійти від поняття мінімізований зміст освіти. Достатній рівень навченості повинен вкладатися у зміст освіти, а для цього потрібно переглянути стратегію розвитку вітчизняної іншомовної освіти», - зазначив він.